BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

We iN LoVe 4eVeR

We iN LoVe 4eVeR

About Me

My photo
Aku merupakan seorang isteri kepada seorang suami yg baik & penyayang..& insyaallah tidak lama lagi bakal bergelar mama. Mudah-mudahan kebahagian ini berkekalan hingga akhir hayat.. Dear My Hubby: U are the best in the world.

Monday, March 8, 2010

Oh Demam!!


Hi semua...arini aku kat umah...bosan sesangat..tak dapat gi keje...maunya tak..aku kena demam campak..korang paham-paham jelah lau demam campak nie camner rasa...huhu mau nangis aku.....habis satu badan aku jadi gatal-gatal, dah tu biji-biji banyak kt badan aku. Dah lah aku ni jenis kulit elergik, mau pas ni aku kena jumpa pakar kulit lagi...tension aku...



Time keje, hati rasa nak jer cuti dok umah, rest...tapi bila dah mcuntuk rest hati dok pikir bab keje lak...hati lak jadi tak senang, serabut pikir tau...tapi diseabkan bila pakai jer baju@panas kit jer, aku dah mula tergaru-garu...WWaaaaaa!!!!! tanak!!! Bila dah bosan cam ni... aku pun cari ler artikel tentang demam campak yang dah inggap kat aku ni.. jom ler kita tengok sesama...



Penyakit campak atau lebih dikenali sebagai demam campak ialah penyakit berjangkit yang disebarkan oleh virus, khususnya paramiksovirus daripada genus Morbillivirus, menyerang sistem pernafasan melalui titisan lembapan bersin atau batuk.


Gejala penyakit:


Demam dengan suhu yang tinggi serta selsema
Mata kemerah-merahan dan sensitif pada cahaya
ruam tumbuh pada tubuh badan
rasa miang dan gatal-gatal pada tubuh


Langkah pencegahan:


Imunisasi campak
had kan pergaulan


Cara mengubati:


Mandikan pesakit dengan air kelapa muda
Berbaring di atas daun semambu

Dapatkan rawatan dari doktor

0 comments:

mY LiFe

Daisypath Wedding tickers